10 טיפים שניתן ללמוד מאנשים מצליחנים

 

כדי לממש את החלום האישי שלך יש לפעול בנחישות, משמעת ותעוזה. אין קיצורי דרך להשגת מטרות והגשמת חלומות. הנוסחה כה פשוטה ודי קבועה,  כל מה שיש לעשות לצורך  מימוש  שאיפות אישיות  הוא "לעבוד קשה".

אני אציג כאן 10 טיפים ממיטב האנשים המציחנים בעולם שתכליתם לסייע בפיתוח מוטיבציה אישית.

1. לחלום בגדול

מי שלא מכוון גבוה לא יכול להגיע למרומים. תחלמו בגדול, תפתחו חזון אישי המבוסס על ראיית העתיד מפריזמה אישית פנימית המושתת על ערכים ואידאוליגית יסוד איתנה.

2. סקרנות

בימינו סקרנות מהווה אחד הנדבכים החשובים והעיקריים למימוש עצמי. לצורך צמיחה יש צורך בלשאול, להתעמק ולהרחיב אופקים. כל זה מתממש אם אתה מפתח סקרנות, ורעב לידע. במציאות העכשוית, חשוב לשאול שאלות, ויותר חשוב הוא לשאול את השאלות הנכונות, המאפשרות צמיחה והתפתחות מתמדת.

3. הקף את עצמך באנשים מעוררי השראה

"תגיד לי מי החברים שלך, אגיד לך מי אתה", זה מה שלימדו אותנו תקופה ארוכה, אני חושב שנכון לומר "תגיד לי מי האנשים הסובבים אותך, אומר לך מי אתה", הסביבה יכולה למנף ולהעצים ובאותה מידה גם יכולה להרוס ולרסק חלומות. תדאגו להיות בקרבת אלה שיכולים להזין אתכם באנרגיה חיובית, אלה שיגרמו לכם להאמין שאתם מסוגלים.

4. כישלון הוא הבסיס להצלחה

לדאבוני מגיל צעיר  לימדו אותנו רק איך להצליח, החל מגיל רך ועד תיכון כל מה שנחשפנו אליו זה איך להצליח, איך להשיג ציונים גבוהים ואיך להגיע לפסגה. לעולם לא נתנו לנו כלים ומיומנויות להתמודדות עם כשלונות, אתגרים ומעידות.

כל המצליחנים בעולם חוו כשלון או מספר כשלונות במהלך הקריירה שלהם, הם התחשלו, למדו  וידעו להתמודד בזכות החוסן הנפשי והבקרה העצמית שהם רכשו בעצמם.

חשוב מאוד להתייחס לכישלון כמקור למידה, כהתנסות שתכליתה לאפשר התבוננות מנקודות מבט אחרות. אל תפחדו להיכשל.

5. תהיו שונים

תעזו לחשוב אחרת, רק אלה שחשבו אחרת הצליחו לממש את עצמם, לפרוץ דרכים ולכבוש פסגות. אל תישאבו לחוכמת העדר, תהיו אתם אותנטים ונאמנים לעצמכם.

6. תקראו ספרים

קריאת ספרים היא מקור לאימון המוח, במציאות של ימינו אנו נדרשים למיומנויות ואמצעים שהרכישה שלהם אפשרית באמצעות למידה ממושכת, קריאה וחיפוש ידע ללא הפסקה.

אין תחליף לקריאת ספרים, ביל גיטס אמר פעם " כל החלומות שלי התגשמו כי התחלתי לקרוא מגיל שש".

7. תהיו פרואקטיבים 

אל תהיו טיפוס תגובתי, תהיו פרואקטיבים, יוזמים בנפשכם. אל תפחדו לקחת סיכון, רק אלה שמעיזים בסופו של יום מנצחים וחיים חיי תכלית. 

תזכרו תמיד, שאם לא תתרגמו את הרעיון שלכם לאלתר, אחרים יעשו זאת במקומכם. 

8.  אתה האחראי על חייך 

קחו אחריות על חייכם,  המסע שלכם מצומצם וקצר, יש לכם שתי חלופות, או שאתם תתפסו את המכחול ותציירו את עתידכם, או שאחרים יעשו זאת למענכם ויגרמו לכם לחיות את מסע חייהם.  הבחירה בידיים שלך, אתה היחיד שיכול להחליט איך ייראה מסע חייו. 

9. עזרו לאנשים אחרים 

היו אנשים טובים, חוק המשיכה האוניברסאלי גורם למעשים הטובים לגמול לאלה שעשו טוב לאחרים. הקארמה פועלת, ברגע שאתה עושה טוב הכל חוזר אליך, וההפך נכון.

10. תעשו מה שאתה אוהבים

חשוב למצוא את מה שאוהבים לעשות,  כדאי לאבחן את התחומים שעושים לך טוב בלב, תחומים שגורמים לך שלווה פנימי, סיפוק ואושר. יש אמירה בנדון " תעשה את מה שאתה אוהב, ותאהב את מה שאתה עושה". 

לסיכום, חשוב לזכור שהצלחה היא פרי עמלכם, יש לפעול בשקדנות ובהתמדה בכדי לממש את מי שאתם.


הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר